Tuesday 2 July 2013

Seterika Disangka Telefon, Wajah Lelaki Ini Terbakar


Seorang lelaki asal Poland tidak sengaja menyeterika wajahnya sendiri ketika dirinya berniat untuk membantu isterinya dengan melakukan kerja-kerja rumah. Ia salah ambil seterika yang dikiranya telefon.
Tomas Paczkowski, dari Elbag, ingin menunjukkan kepada isterinya, Lila, kalau dia juga boleh melakukan kerja-kerja rumah. "Saya menyeterika baju sementara dia pergi bekerja.

Saya hanya ingin membuktikan kalau saya juga boleh melakukan kerja-kerja rumah, "ujar Paczkowski, seperti dikutip Orange, Khamis (13/12/2012).
"Wanita selalu dikatakan mampu mengerjakan segala hal atau multi tasking, jadi saya cuba untuk melakukan menyeterika, sambil membuka bir dan menonton acara tinju di televisyen," ungkap lelaki berusia 32 tahun ini.



 "Masalahnya ialah, saya begitu asik menonton siaran tinju dan saya tidak menyedari ketika telefon berdering saya salah mengambil.

Bukannya mengambil telefon malah saya mengambil seterika dan melekatnya ke telinga saya. Rasanya itu sangat menyakitkan, "jelasnya.

Paczkowski, menambahkan setelah terkena luka bakar ia berlari ke bilik mandi dan merendam kepalanya di air sejuk. "Hal itu membuat mata saya menjadi hitam dan sekarang saya terlihat seperti berada di sebuah pertandingan tinju," tambahnya.

Paramedik mengatakan, Paczkowski akan segera pulih dari luka bakarnya.

Namun Paczkowski mengatakan, dia akan berhenti melakukan pekerjaan rumah tangga mulai dari sekarang.


No comments:

Post a Comment