Friday 26 July 2013

Unik, Jambatan Di China Berbentuk Seperti Piano



Jambatan di China ini mempunyai bentuk yang unik kerana bentuknya mirip seperti piano gergasi yang digantung di tengah jalan raya.

Dipetik dari media tempatan, Jambatan biasa dibuat dari rangka besi dan telihat membosankan kerana polos dan terlihat hanya besi besi yang menyanga kembatan sehinga orang yang setiap hari melihat jambatan menjadi bosan.

Nah di China tepatnya di bandar Shijiazhuang, wilayah Hebei ada sebuah jambatan yang sangat unik jambatan ini sengaja di cat mirip seperti tuts piano sehinga banyak orang yang kagum dengan melihat jambatan unik ini.

"Jambatan itu sebelumnya kelihatan membosankan. Sekarang kelihatan sangat artistik, "kata salah seorang pemandu kereta, seperti dipetik dari Orange, Rabu (27/3/2013).
Seorang jurucakap bandar juga menjelaskan jika tidak memerlukan biyaya mahal untuk membuat jambatan itu mirip seperti piano biyaya tambahan yang dikeluarkan sepertinya terbayarkan dengan warga yang suka dan menikmati jambatan unik itu.

"Tidak perlu banyak bayaran untuk merubah jambatan itu. Pemerintah hanya ingin membuat orang-orang bahagia, "kata beliau.

"Mungkin hal ini akan menginspirasi orang-orang untuk lebih menyukai muzik dan kami berharap dekorasi ini akan memberi semangat kepada setiap langkah mereka," tambahnya.

No comments:

Post a Comment