Tuesday 23 July 2013

Wanita Muda Gaza Ini Melahirkan Bayi Kembar 6 Sekaligus


Umur perempuan muda ini masih 21 tahun, tetapi dia telah mempunyai 11 anak. Sebelumnya, dia melahirkan kembar enam bayi sekaligus.

"Saya sesungguhnya tidak ingin melahirkan lagi, tetapi inilah yang terjadi pada diri saya," kata Naima al-Batash kepada Al Arabiya.
"Selepas menyusui dan memberikan botol susu, saya menidurkan salah satu anak. Namun, anak kedua bangun dan saya (harus) menyusuinya. Ini berlangsung terus-menerus sehingga membuat kepalaku pening," katanya.

"(Mereka) menangis tak pernah berhenti. Jika Allah memberikan amanah anak-anak ini kepadaku, nescaya Allah akan membantu membesarkannya," ucap Batash menambah.

Suami Naima, Raad, terpaksa harus mengetatkan tali pinggang demi keluarga dan anak-anaknya sebab gaji yang diterima dari kerajaan lebih kurang US $ 500 rm1500 sebulan. Separuh daripada pendapatan itu dibayar untuk membayar hutang.

"Saya merasa apa yang dituntut terhadap diri saya adalah melebihi dari yang boleh saya berikan sebagai (suami) yang berusia 25 tahun. Wang yang ada saya belikan susu dan pampers," kata Raad. 

No comments:

Post a Comment