Sunday 4 August 2013

Mulut Paling Besar Pelahap Di Dunia!


Untuk menjadi terkenal di dunia kadang harus mempunyai kekhususan dalam diri baik sengaja mahupun semulajadi dari lahir. Di dunia ada pencatat rekod dalam hal-hal itu yang sudah diiktiraf sejak lama iaitu Guinness World Records. Siapapun yang masuk dalam GWR akan mendapat hadiah dan menjadi terkenal di dunia.

Seperti yang dilakukan oleh Fancisco Domingo Joaquim, warga Angola yangpada mulanya hanya cuba-cuba mengupload video tentang dirinya di youtube hingga mendapat perhatian dunia. Para pemerhati hal-hal aneh tergoda dan penasaran menyaksikan video Domingo di Youtube yang menunjukkan betapa lebar dan elastisnya mulut lelaki tersebut.

Akhirnya pasukan dari GWR berjumpa dengannya dan membuktikan kelebihan Domingo Di Angola Afrika sana. Ternyata benar seperti dalam videonya, Domingo mampu menunjukkan mulutnya yang lebar dan elastik. Bahkan mampu memasukkan dan memutar-mutarminumanl tin Coke tanpa bantuan tangan.
Mulutnya memang elastik hingga selebar 17 sentimeter atau 6,69 inci. Padahal mulut orang biasa normal hanya sekitar 7 sentimeter saja. sememangnya saja Domingo akan menarik perhatian dunia dan videonya di youtube ramai dikunjungi orang ini komentarnya.

Selain mulut terlebar di dunia, GWR juga menyerahkan piagam kepada pemenang keunikan lain seperti Jenggut terpanjang di dunia, Orang paling pendek, Manusia berbulu lebat dan Orang tahan bakar api.
Sekarang Domingo telah dinobatkan menjadi pemilik mulut terluas di dunia oleh Guinness World Records 2010 dan dia digelar sebagai Jaw Angola of Awe. Tidak dinyatakan di sini bagaimana si mulut besar itu melatihnya hingga boleh muat masuk tin sebesar itu. Bila Domingo diam sebenarnya tampak biasa dan mulutnya pun normal.

Domingo pun tidak bercerita apakah sakit atau tidak ketika bibir mulutnya ditarik kekiri-kanan, atas bawah hingga menutupi hidung dan janggutnya. Jangan dicuba! Ini gambarnya:



No comments:

Post a Comment