Tuesday 2 July 2013

Inilah Kolam Renang Ini Isinya 100000 Liter Coca-Cola

Ketika kita masih kecil mungkin kita pernah mengimpikan untuk berenang di kolam renang yang diperbuat dari minuman berkarbonat. Sangat mengasyikkan dapat membayangkan kita boleh minum minuman berkarbonat sepuasnya. Tetapi apakah impian tersebut merupakan mimpi yang "manis" atau mimpi buruk yang boleh menyebabkan penyakit diabetes (kerana kebanyakankan minum cola)

kita tidak pernah memikirkannya. Namun seiring dengan bertambahnya usia kita sedar akan realiti dengan berenang di kolam minuman ringan ini: tentu saja semua bahagian tubuh akan menjadi melekat (apakah ini menyenangkan) dan apakah jika dapat meminum soft drink sepuasnya akan benar-benar mengasyikkan.Dan akhirnya kita hanya menganggap hal tersebut merupakan idea gila semata-mata.

Namun, artis Mike Bouchet (yang mula membuat cola sendiri pada tahun 2004) baru-baru ini cuba untuk membuat idea gila tersebut menjadi kenyataan. Pada tarikh 4 Julai, Twentynine Palms, California, Mike Bouchet Twentynine Palms, California, Mike Bouchet seorang penyanyi Inggeris dengan 100000 liter coca cola hasil buatannya sendiri.

Hasil kreatifitas Mike tersebut akhirnya dijadikan salah satu koleksi pameran di The Box (sebuah gallery di LA) sebagai kreativiti yang menggunakan bahan dari cola.





No comments:

Post a Comment