Sunday 16 June 2013

Gadis Ini Memanjat Menara Elektrik Bervoltan Tinggi Kerana Pengaruh Dadah [ Gambar]


Akibat Kesan penggunaan Dadah. Seorang Gadis Asal Republik Czech membuat gempar masyarakat di sekitarnya. Tindakan yang dilakukan seorang gadis asal Republik Czech ini tergolong sangat nekad. Ulahnya membuat warga, polis dan pegawai elektrik tempatan pusing tujuh keliling. Sebabnya, gadis usia 21 ini memanjat sebuah tiang elektrik bertegangan tinggi dengan ketinggian 40 kaki tanpa sedikitpun alat keselamatan.

Gadis yang tidak diketahui namanya tersebut nekad melakukan tindakan sangat berbahaya ini kerana pengaruh dadah yang petroleumnya sebelum dia beraksi. Gara-gara pengaruh ubat terlarang tersebut, sang gadis pun memanjat tiang elektrik tanpa rasa takut dan berada di atas selama lebih kurang 4 jam. "Ini adalah mimpi buruk kerana dia di bawah pengaruh ubat sehingga berbuat hal yang tidak masuk akal," ujar jurucakap polis tempatan, Jan Macalikova, sebagaimana dikutip dari dailymail.





 Menurut polis tersebut, si gadis berhalusinasi tinggi bahawa dirinya memanjat sebuah jambatan dan hendak menyeberangi sungai. "Dia yakin jika tiang elektrik itu adalah jambatan yang melintasi sungai Morava," kata Macalikova. Perlu masa lebih dari 4 jam bagi polis untuk dapat memujuk si gadis untuk turun. Kerana si gadis tetap berkeras bahawa dirinya memang menaiki jambatan.

Setelah berjaya dipujuk, pegawai terus melarikan si gadis ke hospital berdekatan untuk mendapatkan rawatan dan pemulihan daripada pengaruh ubatnya. Beruntung si gadis tidak terluka sedikitpun meski yang dipanjatnya adalah tiang elektrik bertegangan tinggi.








No comments:

Post a Comment