Saturday 22 June 2013

Inilah Manusia Paling Busuk Di Dunia Kerana Tidak Mandi Selama 38 Tahun [4 Gambar]



Kailash Singh mula tidak mandi sejak tahun 1974. Ia juga tidak pernah memotong rambut dan janggut peliharaannya hingga mencapai panjang hampir dua meter. Ia menuruti pesanan seorang pendeta yang menjanjikan ia akan mendapatkan anak lelaki dan warisan yang bernilai jika ia mengikuti nasihatnya.

Ia selalu dikutuk oleh jirannya. Ia tidak akan boleh memujuk isterinya untuk punyai anak. Nyatanya, ia mempunyai tujuh anak perempuan dan tak punya seorang anak lelaki pun seperti yang dijanjikan pendeta.




Meski sering mendapat kutukan, Kailash tak peduli. Ia menganggap orang-orang tidak memahaminya dan ia tidak akan mengubah pendiriannya. Ia juga mengakui, isterinya juga tidak suka dengan pilihannya. Tetapi sebagai isteri yang baik, menurut Kailash, Kalavati harus boleh bertahan.


Kailash punya cara sendiri untuk membersihkan diri. Ia tidak mandi dengan air, melainkan dengan menggunakan asap yang ia lakukan setiap petang. Menurutnya, asap itu boleh menghilangkan peluh


Anaknya yang berusia 16 tahun, Pooja, mengatakan ayahnya menjadi terkenal kerana kebiasaan tidak mandi itu. "Rakan sekolah saya ingin tahu dan ingin melihat ayah saya," katanya. Mereka bertanya-tanya bagaimana boleh hidup beberapa tahun dengan orang yang tidak pernah mandi.

Awalnya Pooja masih suka marah dengan tabiat ayahnya itu, tapi lama-kelamaan ia tidak boleh melakukan apa-apa untuk mengubah tabiat ayahnya. Ayahnya hanya bersentuhan dengan air ketika membersihkan mulut dan kaki saja.

No comments:

Post a Comment