Monday 24 June 2013

Top 10 : Inilah Dia Luncur Air Paling Ekstrim Dan Tinggi Di Dunia

Meluncur Air itu merupakan sesuatu aktiviti yang seronok dan menyenangkan.Berseluncur boleh mengurangkan stress,meningkatkan daya tahan tubuh dan yang pastinya membuat mood tidak bagus berubah menjadi bagus.ingin tahu 5 Tempat Berseluncur Paling Spektakuler dan ektrim di Dunia? Jum kita saksikan ini:cekidott...

                                                 
1. World’s Most Extreme Slide (Brazil): 

Terletak di Porto das Dunas, 16 km dari Fortaleza, Brasil, Beach Park dibuka pada tahun 1985 dari sebuah restoran  dipantai. Pada tahun 1989, ia membuka taman air yang pertama di Amerika Latin, dengan tiga luncuran air. Para Insano adalah slide air tertinggi di dunia pada 41 meter, rekor yang tercantum dalam Guinness Book of Records. Tingginya setara dengan bangunan 14 tingkat. Sebagai konsekuensi dari ketinggian dan kemiringan ini luncuran air memberikan keturunan yang sangat cepat mengambil antara empat dan lima saat - pada kelajuan  105 km / jam , Insano dianggap paling ekstrim dari semua yang ada di planet ini. 



                                  2. Frozen Slide at Disney’s Blizzard Beach (US): 

Dua luncuran di atas Gunung, Gushmore memberikan pengalaman yang mendebarkan, menakutkan dan kesenangan di Disney Blizzard Beach Water Park di Walt Disney World Resort di Lake Buena Vista, Florida.ketinggian Luncuran pada 120 meter, menawarkan pemandangan yang menarik sekitar Disney dan merupakan salah satu luncuran jatuh bebas tertinggi dan tercepat di dunia. 


3. Slide Inside a Mall (Canada): 

World Waterpark adalah Waterpark indoor terbesar di dunia dengan ukuran sekitar 30 hektar. The World Waterpark dibuka untuk umum pada tahun 1986. terletak di Edmonton Mall di Edmonton, Alberta, Kanada. Memiliki kapasiti maksimum 40000 orang. Luncuran tertinggi di taman adalah Twister dan Topan, yang keduanya 83 kaki (25 m) tinggi. 


4. Slide Inside an Airport (Singapore): 

ini sangat sesuai untuk pergi bersama keluarga, itulah sebabnya mengapa lapangan terbang Changi Singapura a dirancang untuk menjadi tempat hiburan keluarga atau para tetamu. ini kerana terdapat sebuah luncuran  setinggi 40 kaki tinggi dsisana. Ini luncuran tertinggi di Singapura dan luncuran tertinggi di setiap lapangan terbang di mana saja. Untuk setiap $ 22 dihabiskan di lapangan terbang, penagih adrenalin (atau anak kecil yang sangat berani)akan  mendapatkan baucer percuma selama dua pusingan pada luncuran. Pengunjung yang tidak mahu melakukan perluncuran  dengan kepantasan 19 meter per saat, boleh mengambil luncuran yg lebih pendek separuh dari luncuran tinggi yang terletak di Terminal 3 Basement 2 yang percuma. 


                               5.Jumeirah Sceirah di Wild Wadi Waterpark (UEA): 
Wild Wadi Water Park dianggap termasuk dalam sepuluh atraksi utama Dubai. Yang terletak di Jumeirah, yang sangat dekat dengan Burj Al Arab. Daya tarik utama mereka adalah Jumeirah Sceirah, water slide luncurair tertinggi dan tercepat di luar Amerika Serikat. Ini meningkat sampai 33 m (110 ft) dengan  mencapai kelajuan sampai 80 km / jam (50 mph).

No comments:

Post a Comment