Monday 3 June 2013

2 Remaja Ini Sepakat Bercinta Setelah Saling Bertukar Jantina



Entah apa yang ada dalam pikiran dua remaja berwajah cantik dan tampan ini. Mereka saling jatuh cinta dan memutuskan untuk menjalin hubungan serius sebagai kekasih. Namun uniknya, kedua remaja ini merupakan pelaku transgender. Sang perempuan dulunya adalah seorang lelaki, dan si lelaki dulunya adalah seorang perempuan.

Akhbar The Daily Mail melaporkan, Sabtu (10/11/2012) lalu, pasangan Katie Hill dan Arin Andrews malah memutuskan untuk menjalin asmara saat keduanya mengubah jantina mereka. Katie terlahir sebagai Luke, anak seorang kolonel angkatan laut Amerika Serikat. Sementara Arin terlahir sebagai perempuan dan diberi nama Emerald. Arin bahkan sempat belajar tari balet dan menang pertandingan ratu cantikn anak-anak.

Kedua remaja dari Oklahoma ini bertemu pertama kali di tempat terapi hormon mereka. Arin memerlukan terapi hormon testosteron supaya semakin mirip lelaki. Sementara Katie menambahkan hormon estrogen, yang banyak dimiliki kaum hawa, untuk membuat tubuhnya mendekati perempuan. "Aku telah mengubah jantina tiga tahun lalu dan menambah saiz payudara," ujar Katie.

Saat bertemu, mereka membuat keputusan untuk bercinta. Orang tua masing-masing telah meyokong keputusan mereka oleh kerana mereka memang sudah merasakan perzedaan pada diri anak-anaknya. Luke atau Katie lebih gemar bermain boneka sejak umur tiga tahun dan Emerald atau Arin, meskipun belajar tarian balet dan menyertai pertandingan ratu kecantikan, nyatan dia sebenarnya lebih suka menunggang motorcross milik ayahnya.

No comments:

Post a Comment