Sunday 16 June 2013

Beca Mini Cooper Ini Beca Paling Mewah Di Dunia [4 Gambar]

Beijing - Kereta kecil buatan BMW, Mini Cooper, ternyata menjadi alat pengangkutan awam masyarakat China. Kereta ini berjaya disulap menjadi becak di bandar Beijing. Seperti dipetik Autoevolution, Rabu 9 November 2011, bahagian depan kereta Mini Cooper sengaja dipotong, sehingga hanya tinggal bahagian belakangnya sahaja. Hasilnya, si penumpang menjadi semakin selesa kerana kerusinya diambil langsung dari kereta Mini Cooper.


Selain itu, becak ini juga miliki sunroof khusus di atas bangku penumpang. Reka bentuk belakang bodi kereta juga sedikit diberi ornamen oriental, yang memberikan kesan mewah. Uniknya, meski becak tersebut menggunakan bodi Mini Cooper, namun tetap tidak menggunakan mesin. Jadi becak ini sama dengan beca lain yang sistem penggeraknya menggunakan tenaga manusia.

Kehadiran becak bintang ini menjadi perhatian warga Beijing, tak jarang dari mereka ikut cuba menyewa beca untuk mengelilingi bandar. Tapi tentunya, setiap penumpang perlu membayar harga sewa lebih mahal berbanding dengan beca yang biasa.

Gambar becak mini cooper yang lain:






No comments:

Post a Comment